Navigare

Căutarea pe saitul

 













Toate ştirile

09.04.2015:  Fracțiunea PCRM a criticat dur proiectul bugetului de stat, politica bugetar –fiscală și procedura prin care Guvernul a aprobat aceste documente foarte importante pentru Republica Moldova.
Fracțiunea PCRM a criticat dur proiectul bugetului de stat, politica bugetar –fiscală și procedura prin care Guvernul a aprobat aceste documente foarte importante pentru Republica Moldova.
Guvernul, primul ministru a înțeles că venind în Parlament cu o întîrziere inacceptabilă, cu măsuri drastice de majorare a poverii fiscale, cu măsuri antisociale, cu o indexare derizorie a pensiilor și alocațiilor, cu măsuri absolut simbolice de susținere a agricultorilor, nu va putea obține votul PCRM.
Primul ministru nu a avut curajul să discute cu deputații, să intre în dezbateri cu parlamentarii, să convingă și să obțină o majoritate parlamentară care și-ar fi asumat răspunderea pentru aprobarea bugetului de stat.
Acest pas neordinar, periculos și neinspirat, îl calificăm drept o decizie mai mult iresponsabilă , o atitudine lipsită de respect față de legiuitor și nu numai. Asumarea responsabilității de către Guvern pentru legea bugetului de stat, bugetelor asigurărilor sociale de stat și asigurărilor în medicină este la limita constituționalității și fracțiunea PCRM va analiza detaliat opțiunea utilizării dreptului de a ne adresa la Curtea Constituțională pentru a stabili dacă acest exercițiu se încadrează în limitele constituționale.
În același timp, proiectele de legi pentru care guvernul și-a asumat responsabilitatea nu sunt produsul acestui cabinet de miniștri, bugetul și politica bugetar-fiscală nu se elaborează într-o perioadă de o lună sau două, este clar că legile bugetare sunt rezultatul guvernării corupte și antipopulare a componentelor Alianței pentru Integrare Europeană și a Coaliției proeuropene, în perioada 2009-2014. Actualmente guvernul nu face decît „să adune fărîmiturile de pe masă sau de pe jos”, încercînd să soluționeze problemele.
Cel mai grav e că procesele degradante , sistemice, fenomenele critice din economia țării, din sfera socială se încearcă a fi soluționate cu ajutorul instrumentelor standard, dictate de către FMI statelor care trăiesc exclusiv din credite și granturi.
Analizînd doar cîțiva indicatori observăm incoerențele și deficiențele proiectului bugetului de stat. Astfel salariul real este prezentat în creștere cu 5,4%, iar fondul remunerării muncii rămîne neschimbat, evident că aceasta ascunde creșterea ratei șomajului; PIB- ul – în descreștere cu 1 %, volumul exporturilor în scădere cu 10%, a importurilor cu 15% ( în I trimestru – cu 25%) – principala sursă de venituri la buget, iar acumulările sunt prognozate în volum de 2,5 mlrd lei sau cu 13,2% mai mult. E cert că povara fiscală va fi în creștere agresivă și guvernul nu propune măsuri stimulatorii pentru dezvoltarea economiei, dar nici pentru protejarea cetățenilor.
Evoluția volumului de granturi – minus 33% - denotă reducerea încrederii donatorilor .
Investițiile capitale sunt camuflate în modalitatea de distribuire sectorială, fapt care promovează interesul meschin și corupția.
Politica guvernului Filat , apoi Leancă, de atragere a creditelor a majorat suma necesară pentru onorarea datoriei de stat, practic a dublat-o, de la 591,8 mln lei în 2014 la 1 miliard 251 milioane lei în acest an.
Ce urmează și cum va evolua situația în țară e greu de spus, dar este foarte periculos să ne aventurăm într-o criză politică de proporții.
Este dificilă situația , dar dacă politicienii nu vor aprecia corect, la rece și fără antrenări emoționale , incitante, situația s-ar putea agrava ireversibil.

Fracțiunea PCRM în Parlamentul RM
0 
| încă
înapoi »
News Time Romania - Stiri Romania